Česká televize - řízení projektů v oddělení Nových médií (rozhovor)

Obor:

online oddělení televizní stanice

Zaměstnanci:

100+

Původní řešení:

SAP, Excel

Implementace:

2016

Českou televizi asi není třeba představovat. Televizní stanice vysílající již od r. 1992 se před několika roky naplno pustila také do internetových aktivit. Oddělení Nových médií se rychle rozrostlo na cca 100 zaměstnanců a původní řešení pro řízení projektů se začalo jevit jako nedostatečné...

Níže najdete přepis rozhovoru s panem Michalem Trnkou, jedním ze dvou projektových manažerů oddělení Nových Médií ČT.

Jaké původní nástroje na projektové řízení jste používali?

Původním řešením byl převážně SAP a Excel a dále také open source na projektové řízení.

Jaké okolnosti Vás vedli k tomu, že jste chtěli implementovat software na projektové řízení?

Počet projektů se každoročně navyšuje a původní řešení již bylo nedostačující. Především nám pak nedostačovali funkce pro plánování projektů, výstupy a statistiky. A obecně jsme chtěli zkvalitnit projektové řízení.

Jak probíhal výběr?

Jednalo se klasický výběr nového software. Založili jsme si tedy demo verze a ty jsme testovali.

Proč jste zvolili Easy Project?

Jednoznačně mohu říci, že kvůli statistikám a reportům.

Jaká je pro vás nejužitečnější funkce?

Pro mě je stěžejní reporting. Díky tomu, že dostávám lepší výstupy, tak většinou odhalím velmi brzo různé neefektivnosti. Dále hodně využívám detailní statistiky - např. kdo dělal na jakých typech aktivit, zda prováděl analýzu a testování, kolik hodin na tom strávil atp.

A co další užitečné funkce?

Hodně se mi líbí plánování zdrojů a lidských kapacit.

Můžete prosím popsat, zda a k jakému zlepšení došlo díky Easy Projectu? 

Určitě se zvýšila transparentnost našich projektů, a to díky statistikám a reportingu, které Easy Project skokově zlepšil. Ze své pozice mohu také říci, že díky relevantnějším výstupům, které indikují o stavu více aspektů našich projektů, má management lepší přehled a může projekty řídit efektivněji.

Propojili jste si Easy Project se stávajícím platformami?

Ano, máme ho propojen s GITem, což nám také šetří hodně času.

Kdo u vás výběr nového software inicioval a kdo měl hlavní slovo?

Výběr inicioval ředitel Nových médií. Následně jsem software vybíral já.

Již máte s Easy Projectem nějaké plány do budoucna?

Do budoucna určitě plánujeme nakoupit další licence - aktuálně totiž využíváme 97 licencí ze 100… A v nejbližší době také plánujeme rozšíření o modul pro agilní řízení projektů.

Je něco, co byste Easy Projectu vytknul / s čím nejste spokojeni?

Jen drobnosti. Integrace někdy ještě pokulhává, ale to jsou “porodní bolesti”, které zažíváte při integraci každého software.

Doporučil byste Easy Project ostatním?

Ano, doporučil. Logicky je software velmi dobře promyšlen.

Děkujeme za rozhovor i za Váš feedback a do budoucna přejeme hodně úspěšných projektů.

Vyzkoušejte Easy Project na 30 dní zdarma

Všechny funkce, SSL ochrana, denní zálohy. Vyzkoušejte bez rizika ještě dnes.