Jak mohou společnosti v éře společenského distancování nejlépe připravit své zaměstnance na práci na dálku

4/10/2021
2 minutes
Jakub Ryba

Když rozšíření onemocnění COVID-19 dosáhlo stavu pandemie, organizace v mnoha sektorech poslaly miliony zaměstnanců pracovat z domova. Koronavirus nevyslal žádné varování předem a ve většině případů měly společnosti na přípravu málo času. V současné době manažeři bojují s vedením virtuálních týmů a mnoho z nich tuto dynamiku zažívá poprvé.

Pokud jste v současnosti vlastníkem nebo výkonným ředitelem společnosti, musíte chápat dopad vzdálené práce na vaše zaměstnance. Tlak, nejistota a obecný pocit vykořenění ztěžují udržení stejné úrovně produktivity, jakou mají zaměstnanci v kanceláři. Musíte upravit svá očekávání a přizpůsobit svůj styl řízení „novému normálu“.

Abychom vám a vaší společnosti pomohli, nabízíme řadu doporučení pro podporu vašich zaměstnanců při práci z domova.

1. Přehodnoťte svá očekávání

Většina týmů je zvyklá na synchronní a standardizovanou práci. Pracují společně ve stejných kancelářských prostorách a za stejných pracovních podmínek. Mají také stejný harmonogram, a když potřebují pomoc, vysvětlení nebo schválení, jsou jejich manažeři vždy na blízku.

Vzdálená práce však vyžaduje posun v myšlení. Společnosti musí svým zaměstnancům pomoci co nejrychleji přejít k asynchronní práci a personalizaci. Jako manažer musíte nově upravit svá očekávání ohledně doby trvání úkolů, přijímat kompromisy a netrvat zbytečně na přehnané dokonalosti. Nabídněte větší flexibilitu a zaměřte se na výsledky. Pak budou členové týmu moci cítit úlevu, že dokázali splnit své úkoly, aniž by jim „někdo neustále dýchal za krk“.

2. Zůstávejte v kontaktu

Podle sociometrického výzkumu je zásadním faktorem pro udržení morálky a zapojení zkrácení komunikačního cyklu. Pokud jste tedy dosud neinvestovali do nástrojů virtuální interakce, nastal čas věnovat jim pozornost, kterou si zaslouží.

Softwarové řešení, jako je např. Easy Project, nabízí funkci zasílání rychlých zpráv, která lze snadno integrovat do počítačových a chytrých platforem vašich zaměstnanců, takže s nimi můžete zůstat v pravidelném kontaktu.

Efektivní práce z domova? Easy.

Mějte všechny nástroje pro dokonalé plánování, správu a kontrolu projektů v jediném softwaru.

3. Trvejte na neustálém učení

Osobní rozvoj zaměstnanců se nemusí při práci na dálku zastavit. Kromě přidané hodnoty pro vaše zaměstnance také podporuje příležitost pro velmi potřebnou interakci.

Zdlouhavá školení mohou být nepraktická, ale mikro-učení může být velmi účinné. Můžete např. sdílet každý den lekci na jedno téma, které se týká konkrétního nástroje, dovednosti nebo chování. Zvažte přijetí nástroje pro správu, který vám umožní sledovat výukové aktivity pomocí interaktivních řídících panelů. Dokonce můžete dát za úkol jednotlivým členům týmu vždy připravit lekci na nějaké téma a umožnit jim navrhnout si vlastní téma.

4. Nabídněte větší podporu

Když všichni pracují z domova, péče o individuální potřeby může rychle vyčerpat kapacitu manažerů. Situaci dále komplikuje skutečnost, že porozumění emočním podnětům je bez interakce tváří v tvář mnohem obtížnější.

Chcete-li snížit zatížení manažerů, můžete svůj tým uspořádat do dvojic. Přiřaďte každého jednotlivce jako peer kouče pro přiděleného kolegu. Požádejte je, aby se každý den navzájem kontrolovali a informovali se o tom, jak se jim vede. Tato struktura vám umožní vytvořit novou vrstvu vzájemné podpory, která chrání proti citové izolaci.

Při hledání emočních podnětů je třeba přesunout pozornost z neverbálních znaků a řeči těla na zástupné ukazatele, jako je textová, hlasová a video komunikace. Například pokud zaznamenáte změnu tónu v emailech, můžete včas zjistit, že zaměstnanec možná potřebuje další podporu. Vhodné řešení pro správu docházky vám také umožní zjistit, že se zaměstnanec např. nezúčastnil některé virtuální schůzky, takže jej budete moci kontaktovat a vyřešit potenciální problém.

5. Kontinuálně monitorujte úrovně stresu

COVID-19 způsobil velký stres organizacím i jednotlivcům, kteří pro ně pracují. Lockdowny, pravidla pro sociální distancování a opatření k izolaci či karanténě znemožňují lidem setkávat se a zbavovat se frustrace. Proto pro vás jako vedoucího představitele společnosti musí být pohoda vašeho týmu nejvyšší prioritou.

Zvažte proto možnost sledovat úroveň stresu v týmu pravidelným dotazováním na to, jak se mají. I když již možná máte dojem, že je zaměstnanec ve stresu, vyplatí se získat kvantitativní odpovědi.

Lidé jsou obecně společenští tvorové, kteří si váží pocitu sounáležitosti. Nyní je více než kdy jindy důležité, aby členové týmu měli pocit, že jsou součástí většího celku. Přijetím strategií a přijetím nástrojů, které podporují produktivitu, týmovou práci, učení a podporu, umožníte svým zaměstnancům pokračovat ve výkonu a přispívat, a to i v těchto nepříjemných časech.

Vyzkoušejte Easy Project na 30 dní zdarma

Všechny funkce, SSL ochrana, denní zálohy. Vyzkoušejte bez rizika ještě dnes.