1. Obecné podmínky
Všechny meeting jsou prováděny virtuálně za pomoci nástrojů k tomu určených. Všichni účastníci by se měli zúčastnit individualně a být vybaveni sluchátky.
Všechny předdefinované balíčky služeb mají pevně stanovený počet MD (člověkodnů). Easy Project konzultanti mohou na základě požadavku poskytnout report i jejich užití.
Pokud není stanoveno jinak, implementace je společně se všemi dokumenty dodána v českém jazyce.
2. Obecná ustanovení
2.1. Nové verze aplikace
Aplikaci průběžně vyvíjíme, vylepšujeme a opravujeme. Verze jsou rozdělené do tří úrovní a vydávací cyklus je popsán na https://www.easyredmine.com/resources/updates.
2.2. Proces spolupráce
Budeme vděčni za otevřenou komunikaci. Vstupujeme do společného procesu zavedení nového software do Vaší firmy. Bude pro nás vzájemně prospěšné, když se včas a otevřeně budeme informovat o všech důležitých skutečnostech
Komunikace probíhá emailem, vzdálenými schůzkami, telefonicky a osobními schůzkami. Pro úspěšné doručení implementace je potřeba oboustranná operativní komunikace, kdy každá strana rychle reaguje na kontakt protistrany. Z naší strany můžete počítat s reakcí obvykle v rámci dvou pracovních dnů.
V rámci implementace bude konzultant spolupracovat s dalšími interními odděleními. Pro řešení situací nesouvisejících s implementací o Vás bude pečovat náš Support. Pokud bude v rámci implementace potřeba zásah na serveru klienta či jiné poradenství týkající se serverové části aplikace, přejde tato komunikace na naše serverové specialisty. Pokud by došlo k situaci, že se o Vás Support či serveroví specialisté nestarají podle Vašich představ, určitě dejte vědět svému konzultantovi. Vaše zpětná vazba je pro nás důležitá.
2.3. Předplacené člověkodny (MD, man-day), informování klienta o čerpání
V úvodní tabulce tohoto protokolu je v poli „Délka“ vyznačeno, kolik máte předplacených implementačních člověkodnů (MD). Obvykle probíhá implementace vzdáleně. Pokud byste měli zájem o osobní schůzky, je možné v rámci předplacených MD uspořádat osobní setkání v místě sídla firmy Easy Software. Pokud byste měli zájem o osobní schůzky u Vás, je možné náklady na cestu a čas strávený na cestě též čerpat z fondu předplacených implementačních MD nebo je možné se na tomto dohodnout s obchodníkem a platit cestovní náklady. Účtování cesty ke klientovi je buď placeno zvláštní fakturou, nebo čerpáno z impl. hodin - platí se celá doba strávená na cestě.
Informování o čerpání předplacených člověkodnů (MD) probíhá přibližně v polovině vyčerpaného času a cca pět hodin před vyčerpáním předplaceného času spolu s návrhem možností, jak si budete přát poslední hodiny použít.
V rámci odhadu počtu implementačních MD je kalkulováno s těmito aktivitami. Suma času stráveného těmito aktivitami odpovídá počtu předplacených MD (člověkodnů). Nejnižší částka, kterou účtujeme je 0,25 hodiny.
- Úvodní analýza (obvykle 1 – 2 hod)
- Úvodní vzdálená schůzka (obvykle 0,5 – 1 hod)
- Nastavování aplikace podle Vašich požadavků (časová náročnost odpovídá náročnosti požadavků)
- Školení (minimálně 2 – 4 hod)
- Dodatečné požadavky na nastavení
- Podpora při implementaci a testování aplikace (emailová, telefonická)
Čerpání implementačních MD (člověkodnů) je v rámci těchto činností:
- Čas konzultanta strávený s prací na Vaší implementaci, nastavování Vaší aplikace
- Analýza Vašich požadavků
- Interní konzultace řešení Vašich požadavků
- Konzultace na požadavek
- Příprava různých scénářů řešení Vašich požadavků
- Vypracování a aktualizace implementačního protokolu
- Implementační schůzky a telefonáty
- Školení uživatelů a administrátorů
- Emailová komunikace s konzultantem
- Organizace, domlouvání a plánování schůzek
- Koordinace interních oddělení v rámci různých kompetencí při poskytování služeb (Support, serveroví specialisté)
- Čas konzultanta na cestě k Vám (pokud není hrazeno zvlášť, viz první odstavec této kapitoly)
- Vedení a organizace implementačního projektu
- Pokud je určité chování nahlášeno jako chyba, ale jde o nevhodné nastavení, je čas konzultanta strávený s analýzou tohoto požadavku čerpán z implementačních MD (člověkodnů).
- Práce serverových specialistů na Vašem serveru
- Práce serverových specialistů na Vašich požadavcích
V rámci implementačních MD (člověkodnů) nejsou čerpány MD na tyto činnosti:
- Práce oddělení Support
- Administrativa případných chyb aplikace.
2.4. Navyšování fondu implementačních MD (člověkodnů)
Navýšení fondu implementačních MD je možné vždy až po Vašem odsouhlasení. Sazba za 1 MD (člověkoden) je 13 900,- Kč bez DPH. Navýšení počtu implementačních MD je možné zejména z těchto důvodů:
- Původní odhad potřebných implementačních MD se po úvodní detailní analýze ukáže jako nedostatečný. Konzultant Vám předá zpřesněný odhad jednotlivých implementačních činností, ze kterého je patrné, u jakých aktivit je potřeba původní odhad navýšit.
- Pokud chcete být informován o čerpání implementačních MD nad rámec uvedený v odstavci výše.
- Požadavky není možné nastavit v rámci standardní verze aplikace a je požadován vývoj na míru.
- V odhadovaných implementačních MD nebyla zohledněna podpora na Vašem serveru a tato podpora je požadována.
- Je požadováno školení nad běžný rámec a toto nebylo zohledněno v původním odhadu.
- Pokud se v průběhu implementace zjistí, že počet předplacených MD nebude stačit na zpracování všech Vašich požadavků.